DRAMA MELAYU: Adam & Hawa - Sinopsis & Video Klip Episode 1 ~ 39

blogger templates


Dibintangi oleh
pelakon Aaron Aziz (Adam Mukhriz) dan seorang aktres yang kini menerima perhatian hasil bakatnya yang mantap iaitu Nadiya Nisaa (Ain Hawani), Anzalna Nasir,Elfaeza Ul Haq,Dazrin Kamarudin,Norman Hakim Amyza Adna, Aznah Hamid dan Rozie Rashid

Sinopsis Adam & Hawa

Berkisarkan tentang Ain Hawani, seorang remaja lepasan SPM yang bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi telah ditangkap basah bersama Adam, seorang jejaka kacak yang terkenal dengan sikap ‘playboy’nya

Semuanya bermula apabila Ain bekerja secara sambilan kerana menggantikan seorang guru bersalin di sebuah tadika milik kakak kepada Adam Mukhriz. Pertemuan yang pada awalnya membimbitkan perasaan suka Ain terhadap Adam telah bertukar kepada benci ekoran tragedi berkenaan

Impian Ain untuk bergelar graduan berjaya seakan berkecai apabila dia telah dipaksa untuk berkahwin dengan Adam bagi membersihkan nama baik keluarga

Memilukan hati Ain adalah dengan sikap Adam yang mendiamkan diri seolah-olah tuduhan khalwat itu benar-benar berlaku, sedangkan mereka rupanya telah difitnah oleh bekas teman wanita Adam yang cemburukan hubungan mereka sebagai kawan

Apabila sudah bergelar suami isteri, Ain tak dapat menerima Adam yang bekerja sebagai juruterbang ini sebagai suami. Ditakdirkan, Ain berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negeri dan mereka berpisah sehingga 8 tahun lamanya

Selepas tempoh yang lama, di depan pintu Masjidil Haram di Kota Mekah, mereka bertemu semula. Adam masih menganggap Ain sebagai seorang isteri yang sah, bagaimanapun Ain masih kekal dengan pendiriannya

Ego tetap mengatasi hati Ain walaupun Adam mengharapkan wanita ini kembali menerimanya semula. Apakah kesudahan kisah cinta antara Adam & Hawa ini?


Episode 1

Episode 1 pada 27 Ogos 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 1

Episode 2

Episode 2 pada 28 Ogos 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 2

Episode 3

Episode 3 pada 29 Ogos 2012

Episode 3 Adam & Hawa

Video klip Adam & Hawa Episode 3

Episode 4

Episode 4 pada 30 Ogos 2012

Episode 4 Adam & Hawa

Video klip Adam & Hawa Episode 4


Sinopsis Adam & Hawa Episode 5

 Episod 5 Adam & Hawa menyaksikan CIkgu Zauyah mula menunjukkan iri hati kerana Ain dan Adam mula rapat di antara satu sama lain. Perkara tersebut menimbulkan perkara kurang senang antara Cikgu Zauyah yang mula memburukkan Ain dan Adam kepada Dee.

Ain pula tidak mahu hubungan intimnya bersama Adam disalah erti kerana tidak mahu jatuh cinta dengan Adam yang sememangnya diketahui seorang ‘playboy’. Jadi apakah kesudahan Adam & Hawa untuk episod kelima ini nanti?

Episode 5

Episode 5 Adam & Hawa

Sinopsis Adam & Hawa Episode 6

 Ain tekejut apabila melihat sesuatu di atas mejanya. Yang pasti benda di atas meja Ain membuatkan dia tersenyum riang. Adam pula semakin selesa dan tidak mahu mengaku bahawa dia yang meletakkan hadiah tersebut di atas meja Ain.

Sementara itu, Maria yang juga mama kepada Adam mula merasa tidak senang hati dengan tingkah laku Dee yang mahukan Adam meminangnya secepat mungkin. Perbuatannya itu membuatkan Maria semakin marah dan tidak selesa kerana berani memaksa Adam secepat mungkin mengikat pertalian yang sah antara mereka berdua.

Apakah yang akan dilakukan Adam untuk memberitahu perkara yang sebenarnya kepada Ain dan Dee? Mampukah Adam melakukan sesuatu untuk terus mengekalkan persahabatan nya yang semakin akrab dengan Ain?

Episode 6

Preview Adam & Hawa Episode 6 

Episode 6 Adam & Hawa

  Sinopsis Adam & Hawa Episode7

 Kah Zah cuba mencungkil rahsia hati Ain terhadap Adam tetapi sedaya upaya berdolak dalih tentang isu cinta mereka berdua. Dia juga takut jikalau Kak Zah mula memandang serong padanya.

Sementara itu Sharina, sepupu kepada Ain masih tergila-gila kan Adam dan sering becerita tentang lelaki pujaannya itu. Perkara tersebut membuatkan Ain tidak mula merasakan seolah-olah itu adalah tanda peringatan supaya ‘jangan menganggu Adam’.

Adakah Ain akan meneruskan niatnya untuk mengenali hati budi Adam selain merapatkan hubungan persahabatan mereka?

Sambungan Adam & Hawa Episode 7 

 Sinopsis Adam & Hawa Episode 8

 Ain mula mendapat idea dengan mengumpan Sharina untuk menggantikannya membantu Adam kerana Ain tahu Sharina pasti akan sanggup buat apa sahaja demi dapat bersama dengan Adam walaupun dia berada dalam keadaan yang sakit.

Lebih kecoh apabila isu Adam dan Ain yang membuat temu janji mula tersebar di Tadika Puncak Ilmu. Ini lebih menambahkan kemarahan CIkgu Zauyah tentang isu tersebut.

Apakah yang bakal terjadi nanti tentang selepas berita tersebut tersebar di tadika tempat Ain mengajar?

Episode 8 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 8

Video klip Adam & Hawa Episode 8

Sinopsis Adam & Hawa Episode 9

 Ain bengang bila Adam tuduhnya buat plan untuk kenakannya. Yang lucunya Sharina tak mampu nak control sakitnya bila dengan Adam.

Ain termalu sendiri tapi buat selamba aje. Adam tak kisah yang penting Ain terus bersaman
ya kini. Adam rasa bertanya tentang Cik ted- teddy bear yang dihadiahkan pada Ain.

Sehari mereka bersama. Makan bersama dan membeli keperluan barang sekolah bersama. Ain seronok bila Adam bercerita tentang skop kerja tentang pilot. Tu membuat Ain makin bersemangat untuk belajar lebih tinggi.

Cikgu Zauyah terkejut bila terserempak dengan Adam yang bersama Ain. Makin bengang Cikgu Zauyah. Cikgu Zauyah mengekori mereka. Dia geram bila Ain menidakkan perasaannya pada Adam itu yang buat Cikgu Zauyah makin marah.

Di dalam restoran yang sama. Dee tergamam bila terlihat Adam bersama Ain makan bersama.

 Episode 9

Episode 9 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 9

Video klip Adam & Hawa Episode 9


Dee bermuka-muka bila dengan Adam supaya Adam terus bersamanya. Adam mula rimas dengan Dee yang over hingga terjadi pergaduhan antara mereka. Dee makin sakit hati..!

Kak Rubi meminta Ain membantunya menghantar barang kepunyaan Kak Zah di rumah. Ain berat hati kerana dia tak nak langsung bersemuka dengan Adam. Ain berbelah bagi antara kerja dan peribadinya…buntu Ain..!

Ketika Ain sampai dipintu belakang rumah Kak Zah..tak berkunci..Ain masuk kerana pasti Adam tiada di rumah seperti yang diberitahu..

Kemunculan Adam mengejutkan Ain. Tak sempat menjelaskannya kelihatan beberapa lelaki kupiah masuk ke dalam rumah…Ain dan Adam terus panic...


Episode 10

Episode 10 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 10

Video klip Adam & Hawa Episode 10

Episode 11

Episode 11 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 11

Video klip Adam & Hawa Episode 11

Video klip  sambungan kisah Adam & Hawa Episode 11

Episode 12

Episode 12 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 12

Video klip Adam & Hawa Episode 12

Video klip  preview sambungan kisah Adam & Hawa Episode 12

Episode 13

Episode 13 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 13

Video klip Adam & Hawa Episode 13

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 13 (video klip)

Video klip  preview sambungan kisah Adam & Hawa Episode 13 - 16


Sinopsis Adam & Hawa mulai Episode 14

Normah tak sangka mama Adam seorang yang baik dan terima keadaan seadanya. Normah kini berharap dan memujuk Ain tak terima tawaran belajar dari luar Negara. Namun Ain tetap dengan pendiriannya.

Ain tetap tak dapat terima hakikat dirinya kini isteri orang dalam usia yang begitu muda sekali. Adam mula rasa `kehilangan` ain tapi egonya lebih mengatasi. Mempersoalkan ta
nggungjawab Ain senagai seorang isteri.

Dee yang masih tak serik-serik untuk menangi hati Adam. Dee sedaya upaya untuk pujuk Adam dan keluarganya dengan terima dirinya. Yang mengejutkan Dee sanggup jadi isteri kedua Adam.

Ain berat hati untuk berjumpa dengan mama Adam. Dia langsung takda perasaan cinta pada Adam kerana selama ni dia hanya `suka` dengannya dan yang utama Ain tetap tak dapat terima kenyataan.

Ain bersemangat membuat persiapannya ke luar Negara. Berdegil dengan keputusannya. Ain mencoret sesuatu pada diarinya dan meninggalkannya ibarat meinggalkan semua kenangan pahit dalam hidupnya dan takkan menoleh ke belakang lagi. Cik Ted tetap di hati Ain.

Adam nekad takkan menceraikan Ain melainkan Ain sudah ada pengantinya…ego Adam..!!

Episode 14

Episode 14 Adam & Hawa

Adam & Hawa Episode 14

Video klip Adam & Hawa Episode 14

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 14 (video klip)


Episode 15

Adam & Hawa Episode 15

Video klip Adam & Hawa Episode 15

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 15 (video klip)


Episode 16

Adam & Hawa Episode 16

Sambungan Adam & Hawa Episode 16

Video klip Adam & Hawa Episode 16

Adam & Hawa Episode 16 (video klip ke-2)

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 16 

Episode 17 - 20

Preview Adam & Hawa Episode 17 - 20 


Episode 17

Adam & Hawa Episode 17

Sambungan Adam & Hawa Episode 17

Video klip Adam & Hawa Episode 17

Adam & Hawa Episode 17 (video klip ke-2)

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 17 

Episode 18

Adam & Hawa Episode 18

Video klip Adam & Hawa Episode 18

Adam & Hawa Episode 18 (video klip ke-2)

Sambungan kisah Adam & Hawa Episode 18



Episode 19

Adam & Hawa Episode 19

Video klip Adam & Hawa Episode 19

Sambungan Adam & Hawa Episode 19

Video klip Adam & Hawa Episode 19

Sinopsis Adam & Hawa Episode 20

Bila melihat Adam makin rapat dengan Dee,membuatkan Mama Adam mula berserah kalau jodoh Adam dengan Dee.

Adam nekad belajar agama akhirnya-mendekatkan diri pada Allah.Perubahannya demi rumahtangganya- kerana harapan Ain mendapat suami yang boleh membimbingnya dunia dan akhirat.

Tulisan dairi Am membuatkan Ain terasa dekat dihatinya. Akhirnya Ain tamat pengajian dan pulang ke tanah air.Ibu,adik-adik Ain,Azie dan Johan menyambut kepulangan mereka.

Adam terkejut melihat Ain akrab dengan Johan membuatkan Am menarik diri daripada berhadapan dengan Ain.Emak Ain juga tidak menyukai cara Ain yang seolah tidak membataskan dirinya sebagai seorang isteri,

Ain dapat merasakan kelainan di dalam biliknya-seolah ada yang menggunakan biliknya.Dia terkejut melihat kain pelikat tersidai di biliknya. Ain mula tertanya milik siapa kain itu.

Episode 20

Video klip Adam & Hawa Episode 20

Adam & Hawa Episode 20 (video klip ke-2)

Adam & Hawa Episode 20

Sambungan Adam & Hawa Episode 20

Video klip Adam & Hawa Episode 20

Sinopsis Adam & Hawa Episode 21

Ain seakan merasakan ada orang lain menggunakan biliknya. Ain bertanya pada adiknya,Eja. Namun,Eja menafikannya. Adam cuba menelefon Ain,namun dia masih tidak berani bersuara.

Normah menegaskan yang dia amat tidak suka Johan terlalu rapat dengan Ain. Am masih tidak berputus asa untuk setia menunggu Ain.Namun masih ada kerisauan di hatinya jika Ain menolaknya.Ain cuba memberitahu Azie tentang statusnya namun tak jadi.

Ain dan Azie pergi ke Airport untuk menghantar Johan.Ain bertembung kali dengan Am. Ain terkejut melihat Am.


Episode 21

Adam & Hawa Episode 21

Sambungan Adam & Hawa Episode 21

Video klip Adam & Hawa Episode 21

Sambungan Adam & Hawa Episode 21 (video klip)

Sinopsis Adam & Hawa Episode 22

Ain menerima sejambak bunga dari seseorang(siapa ye).?Ain masih tertanya-tanya milik siapa kain pelikat dalam biliknya.Normah bertanyakan pada Ain adakah dia masih membenci Am? Ain tak pasti tentang perasaannya. Am pula terlalu merindukan Ain

Sinopsis Adam & Hawa Episode 23

Mak Ain menasihatkan Ain jika Am masih suaminya,dia mahukan Ain untuk terus berada di sisi Am. Ain keliru dengan perasaannya. Di suatu sudut hatinya,dia tidak boleh melupakan Am. Kenangan Am memberikan Cik Ted sebagai penemannya menerjah di ingatan.

Ain bertolak untuk menunaikan umrah. Johan berharap Ain dapat mendoakan agar dia dan Ain dapat bersama. Jiwa kacau Johan ni! Tapi bagi Ain,hatinya bukan untuk sesiapa.


Episode 23

Adam & Hawa Episode 23

Sambungan Adam & Hawa Episode 23

Video klip Adam & Hawa Episode 23

Sambungan Adam & Hawa Episode 23 (video klip)

Episode 24

Adam Mukhriz dan Ain Hawani kembali bertemu

Ain dan Am tidak menyangka akan bertemu satu sama lain. Ain bertanyakan pada Am
Ain: Datang dengan siapa?
Am: Dengan Mama
Ain: Manala tahu datang dengan isteri.Tak nak kenalkan Isteri pada Ain ke?
Am: Boleh. Cerminlah diri. dia sama macam Ain.


Sinopsis Episode 24

Ain mula rasa tak selesa dan takut apa yang tak elok terjadi padanya ketika di tanah suci...lebih-lebih lagi nasihat dari ibunya menakutkannya.

Ain tetap berdoa memohon pelindung dan permudahkan sepanjang disana. Azie yang teruja sekali, beria-ia dalam segala segi. Namun Ain berhati-hati setiap langkah dan perbuatannya.

Bila selesai mereka buat umray y
ang pertama Azie diserang selesma dan demam hingga tak larat nak bangun pun. Mungkin kerana perubahan cuaca yang mendadak.

Ain membiarkan Azie berehat dan dia tetap akan terus ibadatnya. Ketika bersolat di dalam masjidil haram bersendirian Ain menafaat setiap ruang dan waktu untuk terus 'rapat' dengan ALLAH swt.

Dalam keadaan ini membuatkan perhubungan Azie dan Ain makin rapat lagi. Di sini rasa keikhlasan antara mereka jelas terpancar.

Selesai solat Isyak, ramai Jemaah berpusu-pusu keluar dari masjid. Ain terlepas dari kawan-kawan yang lain. Tanpa berlengah Ain terus menuju ke pintu tempat yang dia masuk tadi.

Alhamdulillah, akhirnya Ain jumpa kasut yang bertindih dengan kasut lelaki. Dalam waktu yang sama kasut tersebut juga telah diambil tuannya. Ketika Ain menoleh betapa terkejutnya Ain bila disitu tercegat Adam Muhkriz. Tak sangka berjumpa kembali di tanah suci. Mereka terkedu seketika dengan pertemuan yang langsung tak terduga olehnya.

Adam bersyukur yang amat sangat dengan pertemuan dengan isterinya. Ini petanda baik tentang hubungan mereka. Namun Ain masih berkeras dan jual mahal pada Adam. Dan Adam Nampak Ain tak selesa dengan pertemuan mereka ini.

Adam mula terasa sesuatu dengan pertemuan nya bersama Ain. Dan tanda tanyanya ialah pada Maria..!!

Episode 24

Adam & Hawa Episode 24

Sambungan Adam & Hawa Episode 24

Kisah Adam & Hawa  Episode 24 bersambung

Drama Bersiri Adam & Hawa Episode 24

Video klip Adam & Hawa Episode 24

Sambungan Adam & Hawa Episode 24 (video klip) 


Sinopsis Episode 25

Adam tahu ini semua plan mama dan mak mertuanya. Maria cuba buat yang terbaik untuk mereka berdua.

Ain juga dalam dilemma bila tahu mak mertuanya juga ada bersama Adam. Tak sampai hati untuk kecewa bila Maria ingin sekali berjumpa dengannya. Mungkin ini masanya Ain harus mengubah pendiriannya, lebih-lebih lagi pertemuan mereka berdua ... di tanah suci. Allah mengkhendaki mereka terus bersama.

Maria pandai berkata-kata hingga membuatkan Ain terus melekat pada Maria dan Adam. Sedangkan dalam masa yang sama dia sedang melawan perasaannya terhadap Adam.

Adam dan Ain tetap 'bertegang urat' ada aje yang Adam persoalkan akan membuat Ain cepat naik angin.

Dalam pertemuan mereka berdua, Adam cuba berterus terang isi hati pada Ain dan perasaan makin sayang pada Ain, tapi Ain perlekehan keikhlasan Adam. Dendam yang terlalu lama membuatkan Ain langsung tidak beri peluang pada Adam..!!

Episode 25


Adam & Hawa Episode 25

Sambungan Adam & Hawa Episode 25

Drama Bersiri Adam & Hawa Episode 25

Video klip Adam & Hawa Episode 25

Adam & Hawa Episode 25 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 25 (video klip)



Sinopsis Episode 26

Adam kecewa walaupun di tanah suci, Adam cuba bersikap sejujurnya namun Ain masih tetap berkeras hati dan tak dapat menerima maaf Adam.

Ain tak boleh lagi melarikan dirinya dari Maria. Bertemu di masjidil haram ketika menunggu waktu bersolat. Azie...

yang sudah sembuh juga diperkenalkan pada Maria.

Selesai bersolat mereka bertiga menunggu Adam di luar masjid...dan tulah pertama kali Azie berjumpa dengan Adam…tergamam dan kaku dengan Adam. Azie heran kenapa Ain tak pernah bercerita langsung pasal Adam dan Maria padanya.

Azie kononnya dah macam jatuh cinta pandang pertama pada Adam. Ain diamkan aje dulu apa statusnya..tak nak keruhkan keadaan. Adam dan Maria juga pandai berselindung dari Azie.

Maknanya Azie perasan seorang..beria-ia meluahkan rasa hatinya pada Ain tentang Adam. Ain layankan aje…dan suruh Azie cuba sedaya upaya tarik perhatian Adam.

Maria akan mencuri masa bila bersendirian bersama Ain. Menasihatkan Ain tentang perhubungan rumahtangga mereka. Malah perubahan Adam kearah kebaikan juga kurang menyakinkan Ain. Adam berubah untuk Ain..tak masuk akal pada fikiran Ain.

Ain tetap dengan pendiriannya membuatkan Maria kecewa dengan Ain yang langsung tak beri peluang pada Adam...

Episode 26

Preview Adam & Hawa Episode 26 

Adam & Hawa Episode 26

Sambungan Adam & Hawa Episode 26

Drama Bersiri Adam & Hawa Episode 26

Video klip Adam & Hawa Episode 26

Adam & Hawa Episode 26 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 26 (video klip)

 Sinopsis Episode 27

*Seperti Pelangi yang singgah sementara. Keindahan yang berkekalan diharapkan Am,tidak menjadi.Ain masih tetap dengan keputusannya. Am akhirnya mengaku di depan seorang jemaah lain yang dia dan Ain adalah isterinya.Ain terkejut mendengar pengakuan Am. Am turut menghadiahkan seutas rantai mutiara kepada Ain yang sejernih hatinya buat Ain.Namun,Ain masih enggan menerima Am.*

Bila ada ruang antara mereka, Adam akan cuba pertahankan haknya iaitu Ain Hawani masih isteri dan akan tetap menjadi isterinya sampai bila-bila. Kata-kata Adam yang terlalu yakin membuatkan Ain bengang balik.

Isu rumahtangga jadi topic pergaduhan mereka kali ini Adam tetap anggap mereka masih suami isteri yang sah walaupun telah berpisah 8 tahun lalu.

Ain mula rasa ada... sesuatu yang tak kena pada perkahwinan mereka kerana isu tu jugalah Maria dan Normah perkatakan sejak akhir-akhir ni.

Adam masih cuba menyakinkan Ain, kasih sayang dan cintanya pada Ain makin berkembang hari ke hari dan tak sanggup kehilangan Ain lagi.

Walaupun Ain cuba melawan perasaan tapi mula ada rasa sayang pada Adam. Ain tak mampu tipu dirinya sendiri.

Sebelum Ain berangkat pulak Adam memberi sesuatu kenangan pada Ain iaitu tasbih putih. Putih melambangkan cinta dan sayang Adam yang suci pada Ain. Adam nak hubungan mereka terus bersemi sekembali ke Malaysia nanti.

Ain tak terkata…tapi yakin dihatinya, Adam kini mula bertapak di hati Ain…tapi Johan yang setia menanti nya..? Ain keliru tentang perasaannya…!



Adam & Hawa Episode 27

Video klip Adam & Hawa Episode 27

Adam & Hawa Episode 27 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 27 (video klip)

Sinopsis Episode 28

Ain membaca kad pemberian Am..Perasaan aneh dalam dirinya datang lagi. Am rajin menghubungi Ain sejak pulang dari Mekah.Ain dan Azie makan bersama Johan.

Azie dengan perasan teruja menceritakan tentang hal mereka di Mekah terutamanya pasal Am. Ain serba salah.Johan seakan mengetahui tentang lelaki yang bernama Adam Mukhriz yang disebut Ain.

 Am menghubungi Ain sejak pulang dari Mekah. senyum ain dapat msg dari Am: Dah sampai Malaysia?Mama kirim salam.Am rindu Ain Ain dan Azie makan bersama Johan.Azie dengan perasan teruja menceritakan tentang hal mereka di Mekah terutamanya pasal Am.

Ain serba salah.Johan seakan mengetahui tentang lelaki yang bernama Adam Mukhriz yang disebut Ain. Johan mula cemburu(aduh,johan!ain milik Am).Ain pula makin merindui Am.

Episode 28

Preview Adam & Hawa Episode 28

Adam & Hawa Episode 28

Sambungan  Adam & Hawa Episode 28

Drama Bersiri Adam & Hawa Episode 28

Video klip Adam & Hawa Episode 28

Adam & Hawa Episode 28 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 28 (video klip)

 Sinopsis Episode 29

Johan meluahkan rasa risaunya pada Azie.Azie menasihatkan Johan untuk bersabar. Tapi pada firasat Azie, Ain akan memilih Am dari Johan.Ain hairan mengapa semua orang mengatakan dia masih isteri Am.Ain bertanya pada maknya Normah.Ain terkejut mendengar pengakuan maknya.

Episode 29

Preview Adam & Hawa Episode 29

Adam & Hawa Episode 29 pada 15 Oktober 2012

Sambungan Adam & Hawa Episode 29

Adam & Hawa Episode 29

Drama Bersiri Adam & Hawa Episode 29

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 29 pada 15 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 29

Adam & Hawa Episode 29 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 29 (video klip)

Sinopsis Episode 30

 Normah sentiasa mendoakan agar Am dan Ain dapat bersatu.Normah sekali lagi memberi nasihat pada Ain untuk menghormati mak mentuanya sekalipun dia tidak dapat menerima Am. Adik Ain bertanya kan soalan yang membuatkan Ain terkesima Akak tak pernah sekali pun ingatkan abang Am? yeke Ain tak pernah ingat(teringat babak Ain tengok gambar kak Zah kahwin)

Episode 30

Preview Adam & Hawa Episode 30

Adam & Hawa Episode 30 pada 16 Oktober 2012

Sambungan Adam & Hawa Episode 30

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 30 pada 16 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 30

Adam & Hawa Episode 30 (video klip ke-2)

Sambungan Adam & Hawa Episode 30 (video klip)


Sinopsis Episode 31

Akhirnya Ain pergi jua ke Airport.Di sana,dia masih teragak-agak untuk berjumpa Am.Am gembira melihat kedatangan Ain. Ain tetap dengan pendiriannya,tidak menjadikan alasan berjumpa dengan Am sebagai tanda ia akan kembali pada Am.Mama mencadangkan untuk membuat kenduri buat Am dan Ain.Am menyindir Ain- untuk mengingatkan mama idea kenduri adalah idea Mama sendiri bukannya Am.


Ain masih ego untuk menerima Am. Am takde pilihan untuk berkeras menegaskan yang dia lakukan semua ini semuanya kerana kasih sayangnya terhadap Ain. Dan dia tidak putus asa untuk memenangi hati Ain semula.


Episode 31


Preview Adam & Hawa Episode 31

Adam & Hawa Episode 31 pada 17 Oktober 2012

Sambungan Adam & Hawa Episode 31

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 31 pada 15 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 31

Adam & Hawa Episode 31 (video klip ke-2) 

Sambungan Adam & Hawa Episode 310 (video klip)

Sinopsis Episode 32


Ain tak dapat nak control dirinya. Melepaskan tangisan semahunya tak sangka banyak ujian terpaksa dia terima. Lepas satu satu..!


Johan sedikit lega bila Azie call dan memberitahu apa yang terjadi. Namun Johan tetap rasa sesuatu yang terjadi pada Ain. Johan berterima kasih pada Azie kerana sudi membantunya.


Adam mula terima hakikat, kalau Ain bukan jodohnya lagi. Zul heran dengan perangai keras hati Ain..jarang jumpa perempuan macam ni.


Ain terpaksa menjawap panggilan Johan walaupun tak bersedia..mula malas dengan soalan `bodoh` dan tu mungkin sekadar nak ambil hatinya. Ain rimas lagi bila Johan asyik bertanya tentang rantai cincin yang diberi padanya.


Maria ada plan sesuatu untuk Adam dan Ain. Mula nya Adam tak setuju langsung bila Maria plan hanya untuk mereka berdua bertemu. Adam malas nak perang mulut lagi dengan Ain.


Johan kini sering minta nasihat Azie untuk selamatkan keadaan hubungannya bersama Ain. Walaupun Azie tak pernah tahu sejarah Ain. Johan juga jaga aib Ain dan biarlah Ain sendiri yang bercerita.


Ain kini cuba terima hakikat bahawa dia memang hak milik Adam Mukhriz..!! tapi macamana dia nak terangkan pada Johan..!


Ain dapat idea..!! membiarkan Johan baik dengan Azie. Tapi pada Johan Azie bukan Ain…!!! Ain cuba mengelak berjumpa dengan Johan…dan Azie menggantikan teman nya…tujuan Ain supaya Johan…bosan dengan Ain..!


Episode 32


Preview Adam & Hawa Episode 32


Adam & Hawa Episode 32 pada 18 Oktober 2012


Sambungan Adam & Hawa Episode 32 


Adam & Hawa Episode 32


Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 32 pada 15 Oktober 2012


Video klip Adam & Hawa Episode 32


Adam & Hawa Episode 32 (video klip ke-2) 


Sambungan Adam & Hawa Episode 32 (video klip)


Sinopsis Episode 33


Ain berjaya memujuk Azie untuk temankan Johan.Namun,bagi Johan Azie bukan Ain Johan tetap nak Ain juga temankannya.Tapi melihatkan Azie dah bersiap dan beria-ia ,nak tak nak Johan ikutkan juga. Am rasa seperti budak-budak bila Maria(mama Am) paksa plan untuk satukan mereka.Demi mama,Am ikutkan juga.Am menghubungi Ain seperti yang disuruh,nak tak nak,Ain terpaksa ikut Am untuk mencari hadiah untuk Erin.Azie pula beria-ria mencari baju untuk Johan.Johan tahu Azie ikhlas membantu.Sedang sibuk mencari pakaian,kawan-kawan pejabat Azie terserempak dengan mereka. Johan naik muka tebal,tapi Azie tetap selamba. Dia tetap kecoh dengan perangai kawan-kawannya.


Dalam perjalanan balik,Am terima panggilan dan meminta datang ke pejabat kerana ada urusan penting.Ain dapat lihat kesungguhan membina hidupnya yang baru.Am cuba menyakinkan Ain tapi Ain kurang percaya dengan perubahan Am.Baginya,Am berbuat baik untuk mendapatkan sesuatu,bila dah dapat ,Am akan jadi playboy macam dulu!!

Episode 33


Preview Adam & Hawa Episode 33

Sambungan Adam & Hawa Episode 33

Adam & Hawa Episode 33

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 33 pada 22 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 33

Adam & Hawa Episode 33 (video klip ke-2) 

Sambungan Adam & Hawa Episode 33 (video klip)


Sinopsis Episode 34

Azie jadi bahan lagi bila bertembung dengan kawan Johan, sangkakan Azie adalah Ain. Azie bengang tapi dia akan tetap jawab dengan selamba. Johan suka Azie tak ambil hati dengan usikan kawannya.

Bila sampai dirumah Ain heran Azie dan Johan belum baik dari shopping. Risau juga Ain kemana perginya mereka.

Adam makin rindu pada Ain..itulah perasaan yang dia sendiri tak boleh nak tipu. Adam akan cuba dan terus mencuba untuk `pikat` hati isterinya. Mula faham perangai Ain yang mudah naik angin..Adam tetap terus layan aje…dan kadang-kadang Ain juga termakan dengan pujukan Adam.

Malah Ain tetap ada degilnya, Ain setuju dengan Adam untuk berjumpa tapi Ain saja kenakan Adam…Adam menunggu Ain lama…Ain suka bila dapat kenakan Adam…puas hatinya…!!

Sementara Azie terasa Ain ada `sesuatu`…Azie perasan sendiri..kononnya Ain dapat tangkap apa perasaannya sekarang..!! Johan pandai ambil hati Ain, malah Ain pernah terfikir kalau dia bukan hak Adam pastinya Johan akan jadi pilihan Ain..!!

Sambungan Adam & Hawa Episode 34

Adam & Hawa Episode 34

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 33 pada 23 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 34

Adam & Hawa Episode 34 (video klip ke-2) 

Sambungan Adam & Hawa Episode 34 (video klip)
Sinopsis Episode 35

Azie sebenarnya berhubung dengan Johan secara senyap-senyap tanpa pengetahuan Ain lansgung. Tapi sekali sekala terasa bersalah pada Ain. Namun bila bercakap soal 'hati' manusia sanggup buat apa saja..

Adam terasa hati bila Ain sanggup kenakannya. Ain langsung takda perasaan bersalah..makin sakitkan Adam lagi..kata Ain...'tu baru sikit..apa yang Am buat Ain sebelum ni lagi sakit..!

Tapi seketika aje, timbul pulak perasaan bersalah…Ain pun tak tahu kenapa susah sangat nak padam api dendam pada Adam…itu memnag tak boleh nak dinafikan..! Faridah, ibu Johan mula bertanya tentang hubungan Johan bersama Ain. Johan tetap nak berkahwin dengan Ain seperti yang dirancangkan. Malah kali ni Johan ini percepatkan niatnya.

Ain makin cuba melarikan diri dari Adam. Azie mula selesa dengan Johan, suka bila Ain tak nak join mereka. Ain langsung tak notis perubahan Azie terhadap Johan. Kebetulan Dee terserempak dengan Ain bersama Johan dan Azie. Dee mula plan yang bukan-bukan untuk Adam 'makan hati' dengan perbuatan Ain.

Johan happy bila Ain suka dengan apa yang dia buat untuk Ain. Dalam masa yang sama Azie seolah melayan 'perasaannya sendiri' pada Johan..!

Dee berjaya buat Adam tak senang duduk untuk melihat `perlakuan` Ain dengan lelaki lain. Tergamam Adam bila melihat Ain memang duduk berdua dengan Johan aje..!! sakit hati Adam....

Episode 35


Sambungan Adam & Hawa Episode 35


Adam & Hawa Episode 35 pada 24 Oktober 2012


Adam & Hawa Episode 35


Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 35 pada 24 Oktober 2012


Video klip Adam & Hawa Episode 35

Adam & Hawa Episode 35 (video klip ke-2) 


Sambungan Adam & Hawa Episode 35 (video klip)

Sinopsis Episode 36

Mama Am bertanyakan Am tentang persetujuan Hawa untuk kenduri buat mereka. Normah pula menelefon anaknya Ain untuk memberitahu bahawa mak Johan ada menelefon untuk melawatnya.

Normah risau jika kehadiran Mak Johan membawa hajat untuk merisik Ain. Ain balik kampung untuk berjumpa dengan maknya.Cik Ted pun ikut sekali.

Dee masih tidak serik untuk memikat Am. Normah masih cuba memujuk Ain untuk menerima Am. Tapi masih utuh dengan pendiriannya untuk tidak menerima Am dalam dirinya. Eja cuba menyelami perasaan akaknya pada Am.

Eja: Akak ada rasa bersalah pada abang Am tak?
Ain: Ada gak rasa bersalah.


 Episode 36

Sambungan Adam & Hawa Episode 36

Adam & Hawa Episode 36 pada 25 Oktober 2012

Adam & Hawa Episode 36

Kisah seterusnya Adam & Hawa Episode 36 pada 25 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 36

Adam & Hawa Episode 36 (video klip ke-2) 

Sambungan Adam & Hawa Episode 36 (video klip)

Sinopsis Episode 37

Adam rimas dengan cara Dee untuk dapatkan cintanya. Ain kini pulak sering teringat-ingat kata-kata nasihat dari mak dan mertuanya…mula sedar walaupun sejauh mana Ain pergi atau lari hakikatnya Ain Hawani dan Adam Muhkriz masih suami isteri yang sah..!!
Ain mula tak senang duduk dengan plan yang Mak Johan buat…bertandang sambil merisik Ain.

Dalam masa Johan terkejut dengan plan maknya yang mendadak..malah Azie juga mula ada rasa cemburu. Johan jadil serba salah bila Azie pun nak join sekali untuk bertandang ke rumah mak Ain di kampong kerana Azie tak tahu tujuan mak Johan ke kampong. amboi bukan main happy Johan
Normah yang serba tak kena terpaksa juga menyediakan hidangan untuk tetamu. Ain dan Eja sedang berkira-kira apa yang akan terjadi bila mak Johan sampaikan hajatnya dan yang jadi mangsa tentu sekali ibu mereka...!!

Kehadiran Johan dan keluarganya memang dinantikan tapi kedatangan Azie bersama keluarga Johan membuatkan Eja terasa ada sesuatu yang tak kena…kenapa Azie kena ikut sekali..!! Azie masih berteka-teki tentang tujuan utama mak dan ayah Johan, siap 'ugut' Ain. Tapi Ain buat biasa aje.

Faridah terus terang dengan niatnya. Normah tak senang duduk kerana dia tahu Ain masih tak berterus terang dengan statusnya. Cadangan Faridah untuk mengikat tali pertunangan dan mempercepatkan pernikahan Johan dan Ain membuatkan bagai malapetaka yang menimpa hidup Normah…!!

 Episode 37

Sambungan Adam & Hawa Episode 37

Adam & Hawa Episode 37 pada 29 Oktober 2012

Adam & Hawa Episode 37

Video klip Adam & Hawa Episode 37

Adam & Hawa Episode 37 (video klip ke-2) 

Sambungan Adam & Hawa Episode 37 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 37 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 37 Part 1

Adam dan Hawa Episode 37 Part 2

Sinopsis Episode 38


Musim buah sedang lebat. Johan teruja memetik buah-buahan begitu juga Azie. Azie akan ikut kemana aje Johan akan pergi. Perbuatan mereka berdua Eja dan Normah perasan..!

Dee ada mengupah seseorang untuk mengekori Ain dan Adam. Dee nak tahu setiap apa saja perbuatan mereka. Dee dapat rasakan Ain tak tinggal bersama Adam. Dee akan cari cara untuk dapatkan Ad
am juga.

Normah naik angin dengan Ain bila Ain tak serius tentang statusnya. Ain pulak rela bercerai dan sanggup pilih Johan dari Adam. Terang-terangan Johan memang baik dari mula berkenalan hingga sekarang Johan sentiasa menjaga hati dan perasaan Ain. Ain membandingkan Johan dan Adam. Normah marah tentang kebodohan Ain dalam menilai siapa Adam.

Normah tetap dengan keputusannya Adam tetap menantu bukan Johan. Normah nak Ain cepat selesaikan masalahnya. Berterus terang pada keluarga Johan, jangan sampai menjadi kudis pada keluarga mereka nanti.

Azie yang galak makan rambutan dan dengan tak disangka-sangka asma Azie menyerang membuatkan Johan orang yang paling panic sekali. Faridah dan suami nya juga jadi tak senang duduk melihat Azie yang sihat tiba-tiba sakit.

Eja dan Normah cuba pertahankan Adam dan perubahan yang baik untuk menjadi suami yang terbaik untuk Ain. Tapi Ain tak nampak tu semua.

Dalam keadaan stress tu Eja cuba yakin Ain, perubahan yang ada pada Johan dan Azie ketika mereka di rumah siang tadi. Ain tetap pertahankan cara Azie yang peramah dengan siapa aje..!! Ain marah bila Eja cuba burukkan Azie…

Episode 38

Video klip Adam & Hawa Episode 38

Adam & Hawa Episode 38 (video klip ke-2) 

Sinopsis Episode 39

Normah dan Eja cuba saiko Ain tentang perasaan Azie dan Johan. Ain langsung tak notis semua itu dan kini sering jadi tanda tanya pada Ain.

Johan menjaga Azie sepanjang Azie terlantar di hospital. Azie makin rasa selesa dengan Johan. Mula membandingkan dirinya dengan Ain.

Normah terus memujuk Ain..buangkan perasaan terhadap Johan, biarkan Azie terus ber
sama Johan. Johan berhak untuk dimilki bukan mainkan perasaan Johan.

Dee cuba lagi untuk 'membeli' hati Adam, malah sanggup malukan dirinya depan Zul kawan Adam. Zul pun heran kenapa Dee sanggup buat semua demi Adam..!!

Johan beranikan diri membawa Azie ke rumahnya, dengan alas an risaukan Azie kerana Ain tiada di rumah takut Azie sakit lagi. Azie suka bukan main bila Johan terlalu ambil berat tentangnya.

Johan terkejut bila maknya secara senyap-senyap sudah melamar Ain untuknya. Buntu Johan tentang perasaanya sekarang ni..keliru..

Episode 39

Sambungan Adam & Hawa Episode 39

Adam & Hawa Episode 39 pada 31 Oktober 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 39

Video klip Adam & Hawa Episode 39

Adam & Hawa Episode 39 (video klip ke-2) 

Sinopsis ringkas Episode 40

Eja terus menyakinkan Ain agar merestui hubungan Johan dan Azie. Mula terbit curiga di hati Ain tentang Johan dan Azie. Azie pula cuba pikat hati Johan walaupun tahu Ain dan Johan ada hubungan istimewa. Azie semakin Irisau dan rasa bersalah dan takut hubungan mereka diketahui Ain

Ibu Johan mula mengesyaki hubungan Johan dengan Azie, Am tidak putus asa nak memujuk Ain dan cuba memenangi hati Ain.Ain terfikir mengapa Am tidak pernah jemu dengannya.

Am: nanti esok kita jumpa tau.
Ain:ok
Am: ain!
Ain: ye~~
Am: *diam*
Ain: HELLO?
Am: tido nnt mimpikan am tau ok bye *tutup fon*

 Episode 40

Sambungan Adam & Hawa Episode 40

Adam & Hawa Episode 40 pada 1 November 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 40

Adam & Hawa Episode 40 (video klip ke-2)

Adam & Hawa Episode 40 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 40 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 40 Part 1

Adam dan Hawa Episode 40 Part 2

Klik di SINI untuk sambungan episode seterusnya

Courtesy of:


 http://www.astro.com.my/
http://www.kepalabergetar.net/
http://www.perekacerita.com/
 http://admya.blogspot.com/
 http://media.khalstore.com/
http://www.enciknakal.com/
http://www.malaymoviesfull.net/
Channel
Channel
sumber sinopsis: http://admya.blogspot.com/ dan
http://www.kepalabergetar.net/


0 Response to "DRAMA MELAYU: Adam & Hawa - Sinopsis & Video Klip Episode 1 ~ 39"

Posting Komentar