DRAMA MELAYU: Adam & Hawa - Sinopsis & Video Klip Episode 41 - 54

blogger templates



Dibintangi oleh
 pelakon Aaron Aziz (Adam Mukhriz) dan seorang aktres yang kini menerima perhatian hasil bakatnya yang mantap iaitu Nadiya Nisaa (Ain Hawani), Anzalna Nasir,Elfaeza Ul Haq,Dazrin Kamarudin,Norman Hakim Amyza Adna, Aznah Hamid dan Rozie Rashid

Sinopsis Adam & Hawa

Berkisarkan tentang Ain Hawani, seorang remaja lepasan SPM yang bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi telah ditangkap basah bersama Adam, seorang jejaka kacak yang terkenal dengan sikap ‘playboy’nya

Semuanya bermula apabila Ain bekerja secara sambilan kerana menggantikan seorang guru bersalin di sebuah tadika milik kakak kepada Adam Mukhriz. Pertemuan yang pada awalnya membimbitkan perasaan suka Ain terhadap Adam telah bertukar kepada benci ekoran tragedi berkenaan

Impian Ain untuk bergelar graduan berjaya seakan berkecai apabila dia telah dipaksa untuk berkahwin dengan Adam bagi membersihkan nama baik keluarga

Memilukan hati Ain adalah dengan sikap Adam yang mendiamkan diri seolah-olah tuduhan khalwat itu benar-benar berlaku, sedangkan mereka rupanya telah difitnah oleh bekas teman wanita Adam yang cemburukan hubungan mereka sebagai kawan

Apabila sudah bergelar suami isteri, Ain tak dapat menerima Adam yang bekerja sebagai juruterbang ini sebagai suami. Ditakdirkan, Ain berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negeri dan mereka berpisah sehingga 8 tahun lamanya

Selepas tempoh yang lama, di depan pintu Masjidil Haram di Kota Mekah, mereka bertemu semula. Adam masih menganggap Ain sebagai seorang isteri yang sah, bagaimanapun Ain masih kekal dengan pendiriannya

Ego tetap mengatasi hati Ain walaupun Adam mengharapkan wanita ini kembali menerimanya semula. Apakah kesudahan kisah cinta antara Adam & Hawa ini?


Sinopsis Episode 41

Dee tak berputus asa untuk memiliki Am.Dia cuba memerangkap Am supaya dapat kahwin dengannya -tangkap khalwat.Namun Am,tidak mudah terperangkap.Johan cuba berbincang dengan Azie megenai hubungan mereka.


Episode 41

Video promo Episode 41 - 44



Video klip Adam & Hawa Episode 41

Adam & Hawa Episode 41 (video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 41 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 41 Part 1

Adam dan Hawa Episode 41 Part 2


 Sinopsis Episode 42

Ain mula rasa bersalah kerana sepatutnya dia perlu cuba membaiki keadaannya bersama Adam dan tidak sepatutnya pentingkan diri sendiri. Namun,lain pulak yang jadi.Masalah dengan Johan membuatkan fikiran Ain berserabut.Ain mula rasa bersalah kerana sepatutnya dia perlu cuba membaiki keadaannya bersama Adam dan tidak sepatutnya pentingkan diri sendiri. Adam mula terasa hati dengan sikap Ain dan cara dia melayan Adam.

Episode 42

Video promo Episode 42



Video klip Adam & Hawa Episode 42

Adam & Hawa Episode 42(video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 42 (video klip)


Adam dan Hawa Episode 42 Part 1

Adam dan Hawa Episode 42 Part 2



Sinopsis Episode 43

Johan masih takut untuk berdepan dengan Ain. Untuk mengurangkan rasa bersalah,Johan mencadangkan agar mereka berterus terang pada Ain.Namun,Azie menghalang. Azie belum bersedia untuk membuka rahsia mereka. Dia menasihatkan Johan agar merahsiakan dulu hubungan mereka.Sebenarnya Azie tidak sanggup melihat Ain terluka kerananya. 

Episode 43


Video promo Episode 43



Video klip Adam & Hawa Episode 43

Adam & Hawa Episode 43(video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 43 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 43 Part 1

Adam dan Hawa Episode 43Part 2

Sinopsis Episode 44  

Johan membawa Azie makan malam. Namun,ketika di restoran,mereka terserempak dengan Johan. Johan tergamam. Johan menjelaskan pada ayahnya Ain memang gadis istimewa namun Johan merasakan Ain tidak pernah mencintainya. Papa Johan jelas lihat Johan lebih menyukai Azie daripada Ain.

Di rumah Ai: Ain mendengar deringan telefon Azie. Azie tertinggal telefon.Ain melihat telefon dan tertera di skrin nama abang. Ain tahu Azie tidak memliki abang.


Episode 44



Video klip Adam & Hawa Episode 44

Adam & Hawa Episode 44(video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 44 (video klip)

Adam & Hawa Episode 44

Adam dan Hawa Episode 44 Part 1

Adam dan Hawa Episode 44 Part 2

Episode 45



Video klip Adam & Hawa Episode 45

Adam & Hawa Episode 45 (video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 45 (video klip)

Adam & Hawa Episode 45

Adam dan Hawa Episode 45 Part 1

Adam dan Hawa Episode 45 Part 2

Episode 46



Sinopsis Episode 47

Am terus memujuk Ain bahawa dia sangat menyayangi Ain. Am terjumpa sekeping surat yang tercicir di rumah Ain(Nasib baik Am yang dapat).Am mengetahui gambar-gambar tu datang dari Dee. Dee masih berusaha utk memisahkan Adam. Johan kini pening perhubungan mereka. Apakah yang Dee buat untuk memisahkan Ain dan Am. Am takkan berdiam diri lagi

Episode 47




Video klip Adam & Hawa Episode 47

Adam & Hawa Episode 47 (video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 47 (video klip)

Adam dan Hawa Episode 47 Part 1

Adam dan Hawa Episode 47 Part 2

Adam & Hawa Episode 47

Adam dan Hawa Episode 47 Part 1

Adam dan Hawa Episode 47 Part 2

Sinopsis Episode 48

Perasaan yang terpendam dalam hati Ain tidak tertanggung lagi. Ain akhirnya menghubungi Azie. namun Azie berlagak macam tiada apa yang berlaku ee geram tengok azie. Ain akhirnya berterus terang yang dia telah tahu apa yang berlaku antara Azie dan Johan. Azie terkejut dan sedih mendengar pengakuan Ain..Ain mohon pada Azie agar mereka bersemuka untuk selesaikan masalah antara mereka.(sedih rasanya kalau dikhianti kawan baik sendiri)

Am masih mendapatkan jawapan dari Ain tentang hubungan mereka. Ain mula mengungkit kisah silam mereka- dikahwin secara paksa Ain rasa kebaikan Am dan cinta Am tak cukup lagi untuk memadamkan sejarah hitam tu.Am tetap memujuk Ain bahawa mereka sebenarnya mempunyai perasaan antara satu sama lain.

Am: Will you ever forgive me?
Am memang nak bersama Ain. Kalau betul jodoh Am dengan Ain, Am akan tunggi Mendengar kata-kata membuatkan Ain berbunga-bunga riang- hilang rasa marahnya
Akhirnya Azie dan Johan berani bersemuka dengan Ain.

Episode 48


Video klip Adam & Hawa Episode 48

Adam & Hawa Episode 48 (video klip ke-2)

Adam dan Hawa Episode 48 (video klip)

Adam & Hawa Episode 48

Adam dan Hawa Episode 48 Part 1

Adam dan Hawa Episode 48 Part 2

Sinopsis Adam Dan Hawa Episod 49
Am menghantar Ain ke sebuah restoran untuk berjumpa dengan Johan dan Azie. Ain ingin bersemuka dengan mereka untuk menyelesaikan kemelut hubungan mereka bertiga yang semakin parah. Azie memberitahu Ain yang dia tiada niat merampas Johan dari hidupnya. Pada masa inilah Ain berterus-terang kepada Azie bahawa dia sebenarnya sudah berkahwin, cuma Azie seorang saja yang tidak tahu. Azie jadi bingung. Macam-macam soalan dilontarkannya kepada Ain. Johan cuba menenangkan Ain. Tiba-tiba Am muncul dari belakang dan memberi salam. Apakah yang terjadi seterusnya?

Episode 49



Adam & Hawa Episode 49 (video klip ke-2)

Adam & Hawa Episode 49

Adam dan Hawa Episode 49 Part 1

Adam dan Hawa Episode 49 Part 2

Sinopsis Episode 50 

Azie masih tak percaya yang Ain dah berkahwin. Dengan Am pulak tu. Siap minta Ain rekemenkan lagi suami dia. Ibu Johan bercadang nak jumpa mak Ain tapi dihalang oleh Johan. Azie masih nak interview Ain tentang kisah silamnya.

Johan masih nak berebut untuk memiliki Ain,Kenapa dengan Johan nie,Azie nak letak mana?Apa yang dia nak tuntut tu?

Episode 50

Adam & Hawa Episode 50 pada 50November 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 50

Adam & Hawa Episode 49 (video klip ke-2)

Adam & Hawa Episode 50

Adam dan Hawa Episode 50 Part 1

Adam dan Hawa Episode 50 Part 2


Sinopsis Episode 51
 
Am akan sampai pukul 9 pagi.Tinggal beberapa minit sahaja lagi aku masih belum bersiap sepenuhnya.
Hon kereta Am kedengaran,mengisyaratkan pada aku bahawa dia sudah berada di depan rumah,Aku bergegas di depan pintu.

Sekejap!, aku menjerit,mengisyaratkan dia tunggu sebentar.
Bertapa terkejutnya aku,melihat Am sedang duduk di ruang tamu sambil membaca surat khabar miliknya.
" Siapa suruh masuk?jerkahku marah dan terkejut.Baik Am keluar sekarang,nanti jiran nampak,Ain yang susah.

Am tersengih memandangku"Susah apa?tkut kena tangkap lagi ke?kita kan dah kahwin,nak takut kena tangkap apa pulak. Aku serba salah.Tolonglah keluar,Bukan Am yang tinggal sini,nanti Ain dan Azie yang susah.

Aku bergegas masuk ke bilik dan mengunci pintu.
" Dia suami kau Ain..."bisik satu suara,menyedarkan aku yang dia berhak berada di situ.
Aku merenung diri di cermin sambil menyikat rambut,Tiba-tiba ada sentuhan lembut dibahu ku.
Terkejut,aku terus berpaling.Tambah terkejut,aku sedang berdiri bertentangan dengan Am
"Berani Am masuk bilik Ain"!marahku. Dia diam,pandangannya redup "How did you get in?How did you get into my room?marahku.
Bibirnya mengukir senyuman.Kemudian tangan diangkat dan kelihatan anak kunci di tangannya.
Lain kali,jangan tinggalkan kunci depan pintu,Lepas guna simpan,Kalau tinggal macam ni,sesiapa pun boleh masuk.

Silap aku?

Am!Dia melarikan anak kunci yang dipegang.Jika aku bergelut dapatkan kunci itu,pasti kami bersentuhan.Aku melangkah setapak ke belakang.Aku cuba menjauhkan diri daripadanya.Namun sejauh mana,aku mampu lari dari bilik kecil ini.

Dia mehulurkan tangan."it only takes a while" Aku menggeleng.Perasaanku semakin kalut " Am takkan buat sesuatu yang Ain tak suka.Remember,you hate me,Am takkan tambah benci Ain pada Am lagi,bisiknya perlahan penuh romantis "i love you"Am takkan sakitkan hati Ain lagi,ucapnya bersungguh-sungguh.
Pujukannya itu bagaikan satu kunci melepaskan benteng kebencianku terhadapnya selama ini.Rasa takut,marah mula lenyap perlahan-lahan.Dalam sekelip mata,aku sudah berada di dalam pelukan Am.
" Ini isteri Am,bisiknya
 Ya,Ain tak secantik perempuan lain,"

"Lapan tahun mendewasakan kecantikan Ain,Ain sudah cukup cantik di mata Am.Kan lebih baik cantik di mata suami daripada untuk menunjuk0nunjuk pada orang ramai? Aku hanyut dengan kata-kata itu.Apa yang aku lihat di cermin adalah wajanya yang penuh kasih sayang.
Tiba-tiba dia menyentuh perutku.

Sekarang kosong,tak berisi,Tapi suatu hari nanti Am janji yang anak kita akan berada di sini.Anak kita akan membesar dalam rahim Ain dan Ain akan jaganya sampai dia lahir nanti.Itulah anak kita berdua.
Aku menarik nafas sedalam-dalamnya.Menenagkan perasaan yang dilanda badai asmara yang cukup mendalam terhadap lelaki yang memelukku ini. Dia suami kau Ain,lupakan peristiwa pahit itu.Am sudah banyak berubah, Apa air mata ini sayang?bisik Am.
Aku cuba menahan perasaan.

Am menyeka air mataku perlahan tapi penuh kasih sayang
"Boleh Am peluk Ain?Hanya sesaat dua ni?Am merenung ke dasar hatiku.Akhirnya dia tersenyum.Ya dia benar-benar gembira dengan permintaanku
" Peluk lama-lama pun tak apa. I'm hee at you command,kata Am Dan dalam dakapannya,aku menangis bahagia.
(Special thanks/kredit kepada/sumber sinopsis Episode 51 - 52: http://admya.blogspot.com/)

Episode 51

Adam & Hawa Episode 51 pada 21 November 2012

Adam & Hawa Episode 51(video klip ke-2)

Video klip Adam dan Hawa Episode 51

Video klip Adam dan Hawa Episode 51

Adam & Hawa Episode 51

Adam dan Hawa Episode 51 Part 1

Adam dan Hawa Episode 51 Part 2

Sinopsis Episode 52

Ain dan Am keluar makan di restoran. Ketika Ain bangun tanyakan order,datang D gedik yang masih merayu cinta Am. Ain hanya nampak kelibat belakang seorang perempuan, Tapi Ain tak tahu yang gadis itu adalah Dee. Disebabkan Am berlagak seperti tiada apa yang berlaku membuatkan Ain merajuk.

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis Adam & Hawa Episode 52


Episode 52



Adam & Hawa Episode 52 pada 22 November 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 52

Adam & Hawa Episode 52

Adam & Hawa Episode 52 (video klip ke-2)

Video klip Adam dan Hawa Episode 52

Adam & Hawa Episode 52

Adam dan Hawa Episode 52 Part 1

Adam dan Hawa Episode 52 Part 2



Sinopsis Episode 53

Johan keliru tu masih tekad untuk mengahwini Ain. Kenapa dengan Johan ni? Tak reti bahasa ke?.Azie pula berangan-angan tentang cincin yang dibeli Johan,sedangkan Azie tidak mengetahui cincin itu dibeli untuk Ain bukan untuknya. Johan akui masih sukar untuk melupakan Ain dan memaksa ibu bapanya pergi ke rumah Ain. Dia masih menaruh harapan agar Ain boleh menerimanya. Ain terus balik kampung bila emaknya calling yang ibu bapa Johan akan datang ke kampung. Bila Azie datang ke rumah Johan, Johan mengatakan ibu bapanya hadiri jemputan kahwin. Kesian Azie,hidup-hidup kena tipu dengan Johan. Ain turut pening bila Johan masih belum lagi beritahu pada ibu bapanya. Normah cuba membantu Ain menyelesaikan masalahnya dengan Johan.

Mama masih bertegas untuk adakan kenduri untuk Ain dan Am.

Ain menerima panggilan dari Mama, Mama banyak bicara tentang kenduri. Kata Mama, Am akan memberitahu detail tentang kenduri tersebut.Am pula, depan Mama, berlakon -buat-buat yang Ain sayangkannya. Saje je ucap i love you too sedangkan Ain tak cakap apa2 pun.hehe Normah terkejut bila mendengar kata Faridah yang Johan masih menyayangi Ain dan ditambah lagi dengan pemberian cincin Johan kepada Ain. Akhirnya, Normah berterus terang tentang status Ain. Terkejut ibu Johan. balik dari rumah Ain, Johan terus dikenakan larangan bertemu Ain.

Episode 53



Adam & Hawa Episode 53 pada 26 November 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 53

Adam & Hawa Episode 53

Adam & Hawa Episode 53 (video klip ke-2)

Video klip Adam dan Hawa Episode 53

Adam & Hawa Episode 53

Adam dan Hawa Episode 53 Part 1

Adam dan Hawa Episode 53 Part 2


Sinopsis Episode 54

Faridah bingung dengan perhubungan Johan dan Ain.

Johan masih berkeras untuk berkahwin dengan Ain sedangkan dia tahu status Ain 8 tahun lepas.Ibu Johan melarang Johan berjumpa dengan Ain. Johan patut contohi Fauzi- redha Ain dengan Am.Selama ini pun diorang tak pernah bercinta. Ibu bapa Johan cuba lakukan sesuatu supaya Johan dapat melupakan Ain. Faridah tekad untuk berjumpa Ain. Kedatangannya disambut Azie yang panik apa tujuan ibu Johan ke rumah mereka.

Episode 54


Sambungan Adam & Hawa Episode 54

Adam & Hawa Episode 54 pada 27 November 2012

Video klip Adam & Hawa Episode 54

Adam & Hawa Episode 54

Adam & Hawa Episode 54 (video klip ke-2)

Video klip Adam dan Hawa Episode 54

Adam & Hawa Episode 54

Adam dan Hawa Episode 54 Part 1

Adam dan Hawa Episode 54 Part 2



Courtesy of:

 http://www.astro.com.my/
http://www.kepalabergetar.net/
http://www.perekacerita.com/
 http://admya.blogspot.com/
 http://media.khalstore.com/
http://www.enciknakal.com/
http://www.malaymoviesfull.net/
Channel
Channel
sumber sinopsis: http://admya.blogspot.com/ dan
http://www.kepalabergetar.net/




0 Response to "DRAMA MELAYU: Adam & Hawa - Sinopsis & Video Klip Episode 41 - 54"

Posting Komentar